Η Θεατρομάθεια Ανακοινώνει τις Δραστηριότητές της περιόδου 2007-2008


Το Ινστιτούτο Παιδαγωγικού Θεάτρου Θεάματος «Θεατρομάθεια» στα έξι χρόνια λειτουργία του προωθεί την ιδέα της χρήσης του θεάτρου στην εκπαίδευση, ως μέσον βιωματικής διδασκαλίας, μέσα από παραστάσεις για παιδιά, εφήβους και ενήλικες, εκδόσεις, ειδικά σεμινάρια και διαλέξεις.

Είναι μέλος του Διεθνούς Συνδέσμου Δράματος/Θεάτρου και Εκπαίδευσης (IDEA) και επιχορηγούμενος φορέας από το Υπουργείο Πολιτισμού, ενώ έχει τιμηθεί με το Σταυρό της Αποστολικής Διακονίας για το πολιτιστικό του έργο.

Τη σαιζόν 2007-2008 η Θεατρομάθεια επεκτείνει τη λειτουργία της Παιδικής Σκηνής, με εργαστήρια θεάτρου για παιδιά και εκπαιδευτικούς, παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού, CD ακουστικού θεάτρου και άλλα.

Η δραστήρια Παιδική Σκηνή, χωρισμένη στην Παιδική Σκηνή Συμμετοχικού Θεάτρου (για παιδιά 3-9 ετών) και στη Σκηνή Δραματοποίησης Παραμυθιών (για παιδιά 8-12 ετών, σε συνεργασία με τον Εκδοτικό Οίκο Άγκυρα), δίνει παραστάσεις τόσο στον Πολυχώρο Άγκυρα όσο και σε σχολεία και πνευματικά κέντρα της επικράτειας. Οι παραστάσεις έχουν παιδαγωγικό στόχο και αντλούν τα θέματά τους από τη διδακτέα ύλη ενώ συνοδεύονται από Φάκελο Εκπαιδευτικού Υλικού.

Τα εργαστήρια θεάτρου για παιδιά, έχουν σκοπό αφ’ ενός να εξοικιώσουν τα παιδιά με τη θεατρική πράξη και αφ’ ετέρου να αξιοποιήσουν το θέατρο σαν εργαλείο εξερεύνησης της λογοτεχνίας, της ιστορία και της επιστήμης.

Στα ειδικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς που πραγματοποιεί, προσεγγίζει τους τρόπους με τους οποίους το θέατρο μπορεί να χρησιμοποιηθεί σαν μέσο διδασκαλίας και βιωματικής μάθησης. Από την ιστοσελίδα του, παρέχει πληροφορίες για θέματα θεάτρου και παιδαγωγικής μέσω του θεάτρου.

Πληροφορίες για τη Θεατρομάθεια στο τηλέφωνο 210-9025025

Οι δραστηριότητες αναλυτικά

ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ (Θέατρο για παιδιά)

Παιδική Σκηνή Α΄ – Σκηνή Συμμετοχικού Θεάτρου

Ειδικά για τα παιδιά 3-9 ετών, η Θεατρομάθεια δημιούργησε ένα μοναδικό είδος θεάτρου – το Συμμετοχικό Θέατρο- όπου τα παιδιά συμμετέχουν επί σκηνής, μαζί με τους ηθοποιούς, εξελίσσοντας το έργο. Ο θεατρικός συγγραφέας Τάκης Χρυσούλης γράφει τα έργα ειδικά γι’ αυτό τον σκοπό και οι παραστάσεις εφαρμόζουν στην πράξη τις αρχές και μεθόδους του Εκπαιδευτικού Θεάτρου. Οι εκπαιδευτικοί διαπίστωσαν ότι η επαφή των παιδιών με τα συγκεκριμένα έργα, αυξάνει την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους στην τάξη και έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη ικανοτήτων όπως η κριτική σκέψη, η ομαδικότητα, κι η επικοινωνία. Οι παραστάσεις πραγματοποιούνται οργανωμένες για σχολεία, τις καθημερινές, στον Πολυχώρο Άγκυρα (Σόλωνος 124 & Μπενάκη, Αθήνα, Κέντρο) ενώ περιοδεύουν παράλληλα και δίνονται μέσα στα ίδια τα σχολεία και τα πνευματικά κέντρα της επικράτειας (επίσης σε οργανωμένες παραστάσεις).
ΤΑ ΕΡΓΑ:

«Με νεράκι καθαρό, στήνω της ζωής χορό» (Περιβαλλοντική Αγωγή)

Στο νέο οικολογικό παραμύθι μας, κάποιος βρόμησε το ρυάκι των Νεραϊδών του Νερού. Μα κι ο Κάστορας έπαθε μεγάλη συμφορά. Με πονηριά ο ποντικός του ’κλεψε το νερό απ’ το φράγμα του. Μέσα από τη συμμετοχή τους επί σκηνής, τα παιδιά κατανοούν τη σπουδαιότητα του νερού, μαθαίνουν για την προστασία του και πάνω απ’όλα ότι ένας μόνος του, δεν μπορεί να καταφέρει αυτό που μπορούν όλοι μαζί, όταν συνεργαστούν. (Κείμενο – Σκηνοθεσία:Τάκης Χρυσούλης, Σκηνογράφος- ενδυματολόγος: Μιχάλης Σδούγκος, Μουσική: Γιώργος Βούκανος. Παίζουν: Τζούλη Τσόλκα, Τ.Παλαιοθοδώρου, Αγγελική Μαρίνου).

«Στου χρόνου το αλώνι παίζουν η Δήμητρα κι η Περσεφόνη» (Μυθολογία)

Ο αρχαίος μύθος της Δήμητρας και της Περσεφόνης, απαντάει στο γιατί αλλάζουν οι εποχές και ποια ανάγκη υπηρετεί αυτή η εναλλαγή. Η απλότητα, ο σύγχρονος τρόπος προσέγγισης, η χαρά της θεατρικής φαντασίας και του παιχνιδιού, τα παιδιά που πρωταγωνιστούν σαν πλάσματα της φύσης κατά τη διάρκεια της παράστασης, «ξετυλίγουν» τα νοήματα του μύθου, κατακτούν τη γνώση βιωματικά, κατανοούν ευκολότερα το γνωστό μύθο της Δήμητρας και Περσεφόνης, αναπτύσσουν τη φαντασία τους, διευρύνουν την αντίληψη αλλά και τις αισθήσεις τους και αφομοιώνουν τις πραγματικές του αξίες. (Κείμενο Τάκης Χρυσούλης, Σκηνοθεσία: Μελίνα Παπανέστορος, Μουσική: Αν.Παπαδημητρίου, Σκηνικά: Πέτρος Χατζηπέτρος, Κοστούμια: Μ.Παπανέστορος. Παίζουν: Αλίκη Κατσαβού, Τζούλη Τσόλκα, Ελενα Ρουμελιώτη). [2ος Χρόνος Παραστάσεων].

Παιδική Σκηνή Β΄ – Σκηνή Δραματοποιημένων παραμυθιών

Από το 2004 αναπτύχθηκε η συνεργασία της Θεατρομάθειας και του Εκδοτικού Οίκου Άγκυρα με την υλοποίηση του προγράμματος δραματοποιήσεων παραμυθιών: “Με ένα βιβλίο για εισιτήριο” όπου τα παιδιά αντί εισιτηρίου αγοράζουν το βιβλίο του έργου με απώτερο στόχος το δέσιμο του βιβλίου με το θέατρο. Παράλληλα και αυτή η σκηνή περιοδεύει στα σχολεία και πνευματικά κέντρα της επικράτειας.
ΤΑ ΕΡΓΑ:

«Πατάτες, Πατάτες» της Anita Lobel (Αντιπολεμικό)
Μια μοναδική παράσταση με ιδιαίτερα εκπαιδευτικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον, που εξυμνεί την αξία της ειρήνης και της συναδέλφωσης των λαών, βασισμένη στο βιβλίο της βραβευμένης συγγραφέως και ζωγράφου Anita Lobel με τίτλο «Πατάτες, πατάτες».
Το Έργο: Ζούσε κάποτε μια γυναίκα που είχε ένα χωράφι με πατάτες και δυο γιους. Μια μέρα ο ένας γιος έφυγε και πήγε να γίνει στρατιώτης στο στρατό της Ανατολής. Και σε λίγο, ο δεύτερος γιος πήγε να γίνει στρατιώτης στο στρατό της Δύσης. Μια συγκινητική ιστορία δυο αδελφών που βρέθηκαν σε δυο αντίπαλα στρατόπεδα, και της συνετής μητέρας τους, που με την εξυπνάδα της καταφέρνει να φέρει και πάλι την ειρήνη στον τόπο τους. (Κείμενα – Στίχοι: Τάκης Χρυσούλης. Σκηνοθεσία-Σκηνογραφία-Κοστούμια: Μελίνα Παπανέστορος. Μουσική: Αναστασία Παπαδημητρίου. Ενορχήστρωση: Γιώργος Κωνσταντινίδης. Xορογραφίες: Τζούλη Τσόλκα. Παίζουν οι ηθοποιοί: Έλενα Ρουμελιώτη, Δήμητρα Γιαννακοπούλου, Ευγενία Μωράκη, Δήμητρα Κωνσταντινοπούλου).

«Το δώρο & το ταξίδι της Παπλωματούς» του Jeff Brimbau (Αξίες)

Δύο βραβευμένα παραμύθια για την γενναιοδωρία και τη χαρά της προσφοράς σε ενιαία παράσταση. Τα παραμύθια του Τζεφ Μπριμπώ για ένα γενναίο κορίτσι που αφήνει τον τόπο του, αυτόν της ευμάρειας και καλοπέρασης για να ταξιδέψει σε άλλους τόπους, με σκοπό να ανακαλύψει πού βρίσκεται η αληθινή ευτυχία. Εκεί διαπιστώνει έκπληκτη, πως υπάρχουν άνθρωποι που η φτώχια τους κάνει δυστυχισμένους. Στην αρχή νομίζει πως η ίδια δεν μπορεί να κάνει τίποτα για να τους βοηθήσει, μα γρήγορα θα καταλάβει πως κάτι έχει κι αυτή να τους προσφέρει. Καθώς ανακαλύπτει το βαθύτερο νόημα της καλοσύνης και της αγάπης και κυρίως της προσφοράς, το κορίτσι ανακαλύπτει και τη δικιά του ευτυχία και γαλήνη, που ποτέ ως τότε δεν είχε γνωρίσει. (Κείμενο έργου & στίχοι τραγουδιών: Τάκης Χρυσούλης, σκηνοθεσία: Μελίνα Παπανέστορο, μουσική: Αναστασία Παπαδημητρίου σε ενορχήστρωση Γιώργου Κωνσταντινίδη. Παίζουν οι ηθοποιοί: Μελίνα Παπανέστορος, Αλίκη Κατσαβού, Δήμητρα Γιαννακοπούλου και Έλενα Ρουμελιώτη.

Προτάσεις για γονείς

  1. Παρακολουθήστε με το παιδί σας την παράσταση «Πατάτες-Πατάτες» κάθε Σάββατο στις 12.30 μ.μ., στον Πολυχώρο των εκδόσεων Άγκυρα, αγοράζοντας αντί για εισιτήριο το βιβλίο της παράστασης (ή άλλο ίσης αξίας) (Από 13 Οκτωβρίου 2007 και κάθε Σάββατο)
  2. Προτείνετε στο σχολείο του παιδιού να παρακολουθήσει, ανάλογα με την ηλικία, τις παραστάσεις της Παιδικής Σκηνής μας.
  3. Το παιδί σας μπορεί να συμμετέχει σε μια από τις παράλληλες δραστηριότητες μας και τα εκπαιδευτικά προγράμματα μας για παιδιά όπως εργαστήρια θεάτρου, θεατρικού παιχνιδιού, δραματοποίησης, κ.α. (τόπος πραγματοποίησης: Πολυχώρος Άγκυρα, Σόλωνος 124, Αθήνα).

Προτάσεις για εκπαιδευτικούς

Από την πληθώρα των δραστηριοτήτων της Θεατρομάθειας μπορείτε να επιλέξετε:

  1. Να δείτε με τους μαθητές σας μια παράσταση Συμμετοχικού Θεάτρου με παιδαγωγικό θέμα και να αξιοποιήσετε τον φάκελο εκπαιδευτικού υλικού πριν και μετά από αυτήν ή για τα μεγαλύτερα παιδιά να δείτε μια παράσταση Δραματοποιημένου Παραμυθιού.
  2. Να συμμετέχετε στα θεατροπαιδαγωγικά σεμινάρια για εκπαιδευτικούς, που συνδέουν τη χρήση του θεάτρου ως εκπαιδευτικό εργαλείο με τις ρίζες της τέχνης της υποκριτικής. Μεθοδικά, βιωματικά, σε σύντομο χρονικό διάστημα, οι συμμετέχοντες στα σεμινάρια αποκτούν τις αναγκαίες εκείνες ικανότητες που χρειάζονται για να αξιοποιήσουν τα οφέλη από τη χρήση του θεάτρου στη διδασκαλία τους.
  3. Να αξιοποιήσετε τις πληροφορίες της ιστοσελίδας μας.
  4. Να μας καλέσετε για να σας λύσουμε όποια απορία έχετε σχετικά με το θέατρο και τη χρήση του στην εκπαίδευση.

Ηλεκτρονικές σελίδες της Θεατρομάθειας


Αφήστε μια απάντηση