Ακροάσεις

Συμβουλές για ηθοποιούς: Ακρόαση

Klimt's tragedy painting

Οι ακροάσεις είναι τελικά πιο δύσκολες από το να βγει ο ηθοποιός στη σκηνή για να παίξει τον ρόλο του μπροστά στο κοινό. Πραγματικά! Και δεν είναι μόνο δική μου άποψη αλλά πολλοί συνάδελφοι τη συμμερίζονται. Ίσως γιατί στην ακρόαση καταφθάνουμε με τη λαχτάρα να μπούμε στη "διανομή" και έτσι δεν μένει καθόλου κουράγιο για να χαρούμε αυτή την μικρή (ολιγόλεπτη) παράστασή μας μπροστά σε πιθανούς συνεργάτες. Είναι τόσο το άγχος μας εκείνη τη στιγμή που ξεχνάμε ότι ο στόχος μας δεν είναι η ακρόαση, αλλά το μετά απ' αυτήν.

Η αλήθεια είναι πάντως ότι όσο πιο καλά είναι προετοιμασμένος ο ηθοποιός  και γι' αυτό που θα συναντήσει και για το κομμάτι το οποίο έχει επιλέξει να δείξει, τόσο μειώνονται οι πιθανότητες να "μπλοκάρει" την ώρα της ακρόασης.

Για τον παραπάνω λόγο θέλω να μοιραστώ μαζί σας μερικά μικρά μυστικά που πιστεύω ότι θα βοηθήσουν στη δύσκολη διαδικασία της ακρόασης.

 

Τα μικρά μυστικά των ακροάσεων

  • Στην ακρόαση δεν θέλουν να δουν την τελική παράσταση. Στην πραγματικότητα αν πιστέψουν ότι βλέπουν το τελικό αποτέλεσμα, το πιθανότερο είναι να μη σε διαλέξουν.
  • Τι θέλει ο σκηνοθέτης; Θέλει να δει την προσωπικότητα σου και το ταλέντο σου. Θέλει να δει πόσο συμμετέχει το σώμα σου στο παίξιμο, πόσο ευκίνητος και πόσο έξυπνος (υποκριτικά) είσαι, πόσο καλά ανταποκρίνεσαι σε αλλαγές, τι είδους φωνή έχεις, ποια είναι η χημεία σας.
  • Το σύνηθες είναι να παίρνει κανείς το ρόλο όχι για την καλή ανάγνωση, αλλά για τις ποιότητες του σαν ηθοποιός συν την ανάγνωση.
  • Παρέμεινε ανοιχτός κι ευέλικτος για τις ακροάσεις σου. Κάνε τη δουλειά σου όσο γίνεται καλύτερα και μην προσπαθήσεις να μαντέψεις τι αναζητούν.
  • Η ένταση και η έλλειψη προετοιμασίας είναι οι δύο χειρότεροι εχθροί.
  • Ακόμα κι αν έχεις προετοιμαστεί καλά, μόλις φτάσεις στο χώρο της ακρόασης, η πίεση μπορεί να είναι ολέθρια για σένα. Αν νιώσεις ότι λειτουργείς λάθος καθώς κάνεις τα κομμάτια σου, σταμάτησε και θυμήσου ν’ αναπνεύσεις βαθιά και κάνε μια γρήγορη χαλάρωση. Κατόπιν συγκεντρώσου πάλι σ’ αυτό που έκανες ή ξανασκέψου τι μπορεί να σημαίνει για σένα το να μην περάσεις την οντισιόν. Ύστερα ό,τι ένιωσες άφησε το να γίνει μέρος της ανάγνωσης.
  • Ξάφνιασε την επιτροπή.
  • Είναι προτιμότερη η υπερβολή.
  • Μην παίξεις τις προφανείς επιλογές, παίξε το αντίθετό τους. Δεν έχει σημασία αν δεν είναι κατάλληλες επιλογές για τον χαρακτήρα, γιατί ο χαρακτήρας βρίσκεται μέχρι την πρεμιέρα. Αυτό που θέλεις είναι να δείξεις τις κινήσεις, το στυλ σου. Ο σκηνοθέτης θέλει να δει τη δύναμη σου.
  • Χρησιμοποίησε όλη τη σκηνή. Αν έχεις λόγο να κινηθείς κάν’ το. Μη ριζώνεις σ’ ένα σημείο. Είναι ενδιαφέρον οπτικά να δεις έναν ηθοποιό να γυρνά την πλάτη του στους θεατές και να προχωρά στον πίσω τοίχο. Απλά να είσαι σίγουρος ότι είναι δικαιολογημένη η κίνηση. Δοκίμασε να κάτσεις στην άκρη της σκηνής. Κάτσε κάτω και γείρε σ’ ένα τοίχο. Θυμήσου ότι πέρα απ’ τις λέξεις επιδρά στο μυαλό του σκηνοθέτη κι αυτό που βλέπει. Προσπάθησε να είναι οπτικά ενδιαφέρον.
  • Αν κάθεσαι ήσυχος για λίγο, ξαφνικά μετακίνησε το σώμα σου μπροστά ή σήκω για να δείξεις ότι δεν είσαι καρφωμένος σε μια συμπεριφορά. Αν μιλάς σιγά, ύψωνε την ένταση της φωνής κάθε τόσο. Αν είσαι σ’ ένα τόνο, άλλαξε σ’ ένα ψηλότερο ή χαμηλότερο. Αν έκανες μικρά γελάκια μερικές φορές, σιγουρέψου ότι έκανες κι ένα γεμάτο γέλιο.

Καλή επιτυχία στην ακρόαση!


Share on Facebook

 

Σχετικά βίντεο από το Youtube

Δείτε ακόμα

Η Αλίκη στη χώρα του θεάτρου - ΕΙΔΗΣΕΙΣ Σε αυτό το ιστολόγιο (Blog) θα βρείτε: θεατρικές ειδήσεις, ανακοινώσεις σεμιναρίων και ακροάσεων και φυσικά με όλες τις ευκολίες ενός ιστολογίου. Δείτε το και προσθέστε το στους RSS Readers σας.